Jump to content
Sign in to follow this  
Fredoc

Alerte sécurité Rigid

Recommended Posts

Salut,

Sur son site Jan alerte sur une apparition de fissure sur la tête rotor d'un Team Pilot, certes après beaucoup de maltraitance.

A ajouter donc dans la liste des points de contrôle

La photo

http://www.henseleit-helicopters.de/ueber_uns.html

Et le commentaire sur son site dans Sicherheitsmitteilungen

http://www.henseleit-helicopters.de/

A+

Fred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, la fissure apparait quand même après plusieurs centaines de vols.

Déjà cela ne casse pas mais présente une fissure "notable" preuve que le métal utilisé est plutôt bien choisi.

Pas si abusé que ça ...

La version en anglais pour les non Germanophones ...

( http://www.henseleit-helicopters.de/index_e.html )

After hundreds of hard 3D flights we found a crack at the centre hub 0120 at

one of our team pilot's TDR helicopter (take a look at the picture)

For safety reasons please have a look from time to time at this point.

Please replace the part 0120 if you find such a little crack during a check.

Also the main rotor shaft should be replaced after crashes or about five hundred flights

even if it is still straight because little cracks at the 4mm hole at the top of the shaft

can cause a break during the flight. The jesus bolt always has to be mounted very tight

so that there is no play between the centre hub and the main shaft.

Et la photo :

post-9634-1380090065,0742_thumb.jpg


Rotors : T600n, Dragonus, T150, Nano QX - Ailes : MXS, Zykral, UMX Beast

Tx : DX7, DSX11. Club : CAMGJM ( club FFAM Vimory [45] ). Simu : PhoenixRC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je dirai que cela mériterait une évolution du design... peut-être un congé avec un rayon plus important à cet endroit afin de diminuer (ou mieux répartir) les contraintes... bref Jan pourrait proposer un "upgrade" pour faire un retrofit de toutes les têtes :roll: ... bon, à suivre.

AL


Agusta A109 Tiger MeetOS91SZH, Henselheit 3D Rigid, JR Vibe 90SG, R50SE OS50 hyper, Hirobo Bell 47G essence,T-Rex 500 ESP, Eco8 tuning, Kyosho Concept 30, Mini Titan 325, MC24, MX 24s, up-grade 2.4 GHz système Jeti Duplex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

Copyright 2002-2017 par FRANCE-HELICO.COM

France-Helico est un site créé sans but commercial par des passionnés de l'hélicoptère.
×